AdSense Reklamlara tıklanma sorunu

Benim Kitabım - İstediğin yaşam şekli için

Samet47

Üye
Üye
2 Kas 2020
431
68
28
Reklamlarıma tıklanma olmamakta, gerçi olsa TBM yerlde o ayrı mesele ama reklamlarıma tıklanma olmuyor. %70 organik trafiğim var ama yinede reklamlar tıklanmıyor acaba tıklanıyorda google mi saymıyor?
Site: Seaser Media
organik hit düşmesin direkt link vermedim zaten Seaser Media yazarsanız ilk sırada görürsünüz.
 

Yusuf ERGİŞİ

Google Diamond Product Expert
Yönetici
Geliştirici
Moderatör
SEO Uzmanı
Webmaster
Yazar ve Eleştirmen
10 Nis 2018
2,395
1,457
113
Ankara
adsenseturkiye.com.tr
Reklamlarıma tıklanma olmamakta, gerçi olsa TBM yerlde o ayrı mesele ama reklamlarıma tıklanma olmuyor. %70 organik trafiğim var ama yinede reklamlar tıklanmıyor acaba tıklanıyorda google mi saymıyor?
Site: Seaser Media
organik hit düşmesin direkt link vermedim zaten Seaser Media yazarsanız ilk sırada görürsünüz.
@Samet47 merhaba,

Reklamlara tıklama olmuyor gibi bir şikayet çeşidine AdSense tarafında verilecek bir cevap bulamadım :) Reklamlar sadece ilgilisini ilgilendiriyorsa tıklanır, ilgilendirmiyorsa neden tıklansın? Bilindiği gibi tıklamaya teşvikte yapılamıyor, yanlışlıkla tıklama olacak yerlere reklam yerleştirmekte kabul edilmiyor. İlgilisinin dikkatini çeken reklam tıklansa da amacına ulaşmıyorsa o da tıklama sayılmıyor. Amacına ulaşıp ulaşmadığının kontrolü onlarca farklı kriterle düşünen yazılım ve sistemler tarafından kontrol ediliyor. Bunu yaparken en belirgin kriterlerden bir kaçı:
- Reklam tıklandıktan hemen sonra açılan sayfa geri kapatılmış mı?
- Reklam, sayfa kaydırılırken reklamın ne olduğunu anlama süresi olan 5 saniye kuralı sonrası mı tıklanmış, yoksa akış esnasında rastgele mi tıklanmış?
- Görüntülü ve sesli reklamsa, tıklandıktan sonra ses kısılmış mı? sayfa aşağı indirilmiş mi?

gibi gibi gibi. Amacına ulaşmayan hiç bir tıklama, reklam tıklaması olarak algılanmamakta, algılanmışsa da daha sonra düşümü yapılmaktadır.

Kolaylıklar dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet47

Samet47

Üye
Üye
2 Kas 2020
431
68
28
@Samet47 merhaba,

Reklamlara tıklama olmuyor gibi bir şikayet çeşidine AdSense tarafında verilecek bir cevap bulamadım :) Reklamlar sadece ilgilisini ilgilendiriyorsa tıklanır, ilgilendirmiyorsa neden tıklansın? Bilindiği gibi tıklamaya teşvikte yapılamıyor, yanlışlıkla tıklama olacak yerlere reklam yerleştirmekte kabul edilmiyor. İlgilisinin dikkatini çeken reklam tıklansa da amacına ulaşmıyorsa o da tıklama sayılmıyor. Amacına ulaşıp ulaşmadığının kontrolü onlarca farklı kriterle düşünen yazılım ve sistemler tarafından kontrol ediliyor. Bunu yaparken en belirgin kriterlerden bir kaçı:
- Reklam tıklandıktan hemen sonra açılan sayfa geri kapatılmış mı?
- Reklam, sayfa kaydırılırken reklamın ne olduğunu anlama süresi olan 5 saniye kuralı sonrası mı tıklanmış, yoksa akış esnasında rastgele mi tıklanmış?
- Görüntülü ve sesli reklamsa, tıklandıktan sonra ses kısılmış mı? sayfa aşağı indirilmiş mi?

gibi gibi gibi. Amacına ulaşmayan hiç bir tıklama, reklam tıklaması olarak algılanmamakta, algılanmışsa da daha sonra düşümü yapılmaktadır.

Kolaylıklar dilerim.
Peki TBM'lerin 0.02 Olmasının sebebinide açıklar mısınız.
 

Yusuf ERGİŞİ

Google Diamond Product Expert
Yönetici
Geliştirici
Moderatör
SEO Uzmanı
Webmaster
Yazar ve Eleştirmen
10 Nis 2018
2,395
1,457
113
Ankara
adsenseturkiye.com.tr
Peki TBM'lerin 0.02 Olmasının sebebinide açıklar mısınız.
Resmi açıklamada deniliyor ki;

TBM'deki azalma, çözülmesi zor bir sorun teşkil eder. Çünkü bu durum, doğrudan yayıncıların kontrolünde değildir ve genellikle sürekli değişen reklamveren trendlerine bağlıdır. Şu anda TBM'nizi artırmak için yapabileceğiniz en iyi şey, web sitenizdeki değerli ve özgün içeriğin miktarını artırmaya odaklanmaktır. İçeriğiniz artıp ve ziyaretçi kitleniz genişledikçe, web siteniz daha iyi hedeflenmiş ve daha alakalı reklamlarla eşleştirilmeye devam eder. Bunun sonucunda, reklamlarınız daha iyi dönüşüm sağlamaya başlayacağı için siteniz reklamverenler açısından daha değerli olur ve teklif sürecinde avantajlı hale gelirsiniz.

Özetle; içerikleriniz o kadar iyi olmalı ki, reklamverenler sizin sitenize reklam vermek için yarış yapsınlar diyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet47

Samet47

Üye
Üye
2 Kas 2020
431
68
28
Resmi açıklamada deniliyor ki;

TBM'deki azalma, çözülmesi zor bir sorun teşkil eder. Çünkü bu durum, doğrudan yayıncıların kontrolünde değildir ve genellikle sürekli değişen reklamveren trendlerine bağlıdır. Şu anda TBM'nizi artırmak için yapabileceğiniz en iyi şey, web sitenizdeki değerli ve özgün içeriğin miktarını artırmaya odaklanmaktır. İçeriğiniz artıp ve ziyaretçi kitleniz genişledikçe, web siteniz daha iyi hedeflenmiş ve daha alakalı reklamlarla eşleştirilmeye devam eder. Bunun sonucunda, reklamlarınız daha iyi dönüşüm sağlamaya başlayacağı için siteniz reklamverenler açısından daha değerli olur ve teklif sürecinde avantajlı hale gelirsiniz.

Özetle; içerikleriniz o kadar iyi olmalı ki, reklamverenler sizin sitenize reklam vermek için yarış yapsınlar diyebilirim.
Türkiyede ki biri ingiltere hesabı açsa ve İçerik Türkçe Kullanıcılar Türk olsa pound kazanabilir mi?