TBM'de azalmaya yönelik önerilen işlemler


Cihat Özgen

Yönetici
Geliştirici
Emekli - Yaşlı
Webmaster
10 Nis 2018
580
567
280
Rusya
www.cihatozgen.net.tr
TBM, pazara bağımlı olduğu gibi reklamverenlerin anahtar kelime teklifleri ve ödemeyi kabul ettikleri TBM değerleri gibi çeşitli faktörlere dayalıdır. Örneğin, pazarlamacıların bütçe devri gerçekleştirdikleri çeyrek başlarında TBM düşebilir. TBM'deki değişikliklere ilişkin sorunları giderirken, raporlarınızın gösterileceği tarih aralığını bir yıllık bir döneme genişletmek iyi bir uygulamadır.
Tıklama sayısı metrikleriyle Güne göre tüm hesap raporu
Soldaki gezinme menüsünden Performans raporları'nı ve ardından Ortak raporlar'ı tıklayıp Güne göre tüm hesap'ı seçin.

Şimdi, Tıklamalar metrik ailesini ve sonra TBM metriğini seçin.

Raporu açtıktan sonra, tutarlı bir trend olup olmadığını görmek için bir yıllık dönemi gözden geçirmeyi unutmayın. Tarih aralığını genişletmeniz, düşüşün başladığı tam tarihi tespit etmenize ve TBM'de azalmaya neden olan belirli değişiklikler olup olmadığını anlamanıza yardımcı olur.
TBM'de azalmaya yönelik önerilen işlemler
TBM'deki azalma nedeniyle kazancınız düştüyse, gerçekleştirebileceğiniz birkaç işlem şöyledir:
  • En iyi performans gösteren reklam boyutlarını kullandığınızdan emin olun. Bunlar daha iyi bir TBM ve TO sağlayabilir. En uygun boyutlar; 720x90, 336x280, 160x600 ve 320x100 mobil banner'dır. En başarılı reklam boyutları hakkında daha fazla bilgi edinin.
  • Reklamları çok gerekmediği takdirde engellemediğinizden emin olun. Çok sayıda reklamveren, reklam ağı, genel veya hassas kategori engelliyorsanız, envanterinizde açık artırma teklifi verecek az sayıda reklamveren olacağından TBM'de bir azalma olabilir. Reklamlara izin verme ve engelleme kılavuzumuzda daha fazla bilgi edinin.
  • Reklam birimlerinizi hem metin hem de görüntülü reklamları gösterecek şekilde belirleyin. Sitenizin mümkün olduğunca çok sayıda reklam envanterine erişimi olduğundan emin olmanız, açık artırma baskısının artmasına ve TBM'nin yükselmesine yardımcı olur.
  • İçinde bulunulan dönem, reklamverenlerin tekliflerini etkileyebilir. Örneğin, perakendeci reklamverenler, satışlarının artma eğilimi gösterdiği yılın belirli zamanlarında tekliflerini yükseltebilir. Ayrıca, TBM yılın her çeyreğinin başında düşüş gösterebilir. Sitenizin sektörünü göz önünde bulundurun. Örneğin, sitenizde öğrencilere yemek satışı yapılıyorsa trafiğin yaz aylarında düşmesini bekleyebilirsiniz. Reklam açık artırmasının nasıl işlediğine ve bu tür değişikliklerin kazançlarınızı nasıl etkileyebileceğine ilişkin bilgi edinmenizi öneririz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf ERGİŞİ