TBM'ler de Düşüş Yaşanması Hakkında

Benim Kitabım - İstediğin yaşam şekli için

Doğukan Demir

Google Diamond Product Expert
Destek Ekibi
8 Mar 2019
620
476
63
İstanbul
adsense-turkce.blogspot.com
Son zamanlarda gerek Google'ın Resmi AdSense Yardım Topluluğunda gerek AdSense Türkiye'nin Destek Forumunda (bu forum) TBM'lerin düşmesi hakkında konular diğer zamanlara oranla daha fazla açıldı. Bu konuda bir açıklama yapmak yayıncıları rahatlatacaktır.
Bildiğiniz gibi Ads üzerinde ağırlıklı olarak şirketler daha fazla reklam veriyor. Bu şirketlerin de yıllık reklam bütçeleri mevcuttur. Bu bütçe son aylarda baya azalır. Reklamların kesintiye uğramaması için yılın son aylarında (özellikle Kasım sonu Aralık'da) reklam ücret planlaması daha dikkatli ve daha titiz yapılır. Bu bazı yayıncılarda TBM düşüklüğüne neden olur. Çünkü reklam bütçesi kısılmıştır. Genelde Ocak Şubat gibi TBM'ler eski haline döner. İşin özü yılın son günlerine doğru TBM düşüklüğü normaldir.
 

halil

Üye
Üye
Banlı Üye
1 Ara 2020
180
114
43
Ben bazı kaynaklarda şirketlerin elinde kalan reklam parasını harcamak için fazla reklam verdiğini okumuştum. Bu sebeple yıl sonunda gelirler yüksek olur deniliyordu.
Bizi münevver kıldığınız için teşekkür ederiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf ERGİŞİ

Doğukan Demir

Google Diamond Product Expert
Destek Ekibi
8 Mar 2019
620
476
63
İstanbul
adsense-turkce.blogspot.com
Ben bazı kaynaklarda şirketlerin elinde kalan reklam parasını harcamak için fazla reklam verdiğini okumuştum. Bu sebeple yıl sonunda gelirler yüksek olur deniliyordu.
Bizi münevver kıldığınız için teşekkür ederiz.
Bu aslında değişiklik gösteriyor. Bazı sektörlerde TBM'ler yükselirken bazı sektörler de düşüyor. Ayrıca yıl içinde reklam bütçesinin kullanım durumu da bu durum üzerinde değişiklik gösterir.