Merhaba,
Zaten bilginiz vardır ama yine de paylaşma ihtiyacı hissettim. BGBM, "1000 gösterim başına maliyet" anlamına gelir. BGBM reklam kampanyaları yürüten reklamverenler istedikleri ücreti yayınlanan 1000 reklam başına ayarlar, reklamlarının gösterileceği
reklam yerleşimlerini seçer ve reklamları her gösterildiğinde ücret öder.
Yayıncılar açısından, bu, bir BGBM reklamı sayfanızda her yayınlandığında hesabınızdan kazanç elde edilmesi anlamına gelir. BGBM reklamları, reklam açık artırmamızda tıklama başına ödeme (veya tıklama başı maliyet, TBM) reklamlarıyla rekabet halindedir; bu nedenle, yalnızca en yüksek performansa sahip reklamlar sayfalarınızda yayınlanır. Reklamverenlerin reklamlarının gösterilebilmesi için mevcut TBM reklamlarından daha yüksek bir BGBM teklif vermeleri gerekir.
BGBM reklamları, metin veya resim reklamları olabilir ve daima yerleşim hedeflidirler. BGBM metin reklamları, tüm reklam birimini kaplayacak şekilde genişletilir. Bu genişletilmiş metin reklamları,
Reklam Biçimleri sayfamızda görüntülenebilir.
Bütün bunlara etki eden onlarca kriter mevcuttur:
Sayfa TO su
Oturum sayısı
Oturum uzunluğu
Reklam türü
Reklam isteği
Reklam gösterimi
Sayfa BGBG'i
gibi sayamadığım bu kriterlerin tamamı sizin organik trafiğiniz ve reklam verenlerle yayıncıların arz ve talebine bağlıdır. Karşılaştırmalarınızı yaparken bu arz talep konusuna göre reklam maliyetleri hesaplanır. İçeriklerinize göre reklam sunumlarına önem verilir ayrıca sayfanızda gezinen kullanıcıların ilgi alanlarına göre de değerlendirilir.
Maliyetleri daha net hesaplayabilmeniz için denemeleri çalıştırabilirsiniz. Mesela oluşturduğunuz reklam birimleri üzerinde bir takım denemeler oluşturun. Ayrıca reklam dengesini de değerlendirin. O bölümde de bir deneme oluşturun. Mesela en iyi performans gösteren reklamlarınıza odaklanabilirsiniz. Reklam doluluk oranını %70 e kadar çekerek gerekli kontrolleri daha rahat yapma şansına sahip olursunuz.
(Alıntıdır)
Saygılarımla,
Doğukan