Adsense TBM Hakkında

Benim Kitabım - İstediğin yaşam şekli için

hasan kuru

Üye
Üye
5 Mar 2019
25
13
3
yaklaşık 1 aydır takip ediyorum.
tıklama başı maliyetlerim aynı aralıkta devam ediyor.
merak ettiğim bazı sorular var.
1-google her siteye elde edilen gelirin %68ini mi veriyor?
2- sitelere gelen kaliteli reklamlar neye göre veriliyor?
3- mesela x bank reklam veren olarak başvuru yaparken hiti yüksek olan sayfalara tbm 4 lira düşük olanlara 2 lira olarak belirleyebiliyor mu? (yani aynı reklam 2 ayrı sitede farklı kazanç sağlayabiliyor mu?)
4- anahtar kelime konusuna geldiğimizde, sitemizde belirlediğimiz metakeyler firmaların belirlediği metakeylerle aynı olması o tbm yi almamıza yeterli oluyor mu yoksa bu metakeyler aracılığıyla google tarafından aratılıp sayfamız 40-50. sırada dahi olsa bulunup sayfaya girilmesi reklamverenin talebini karşılıyor mu?
5- kaliteli reklamların sayfamızda çıkması için önemli olan sayfa hitimiz mi?

bu konularda yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf ERGİŞİ

hasan kuru

Üye
Üye
5 Mar 2019
25
13
3
bunu merak etmemin sebebi ya siteme giren kullanıcılar hep aynı reklama tıklıyor ya da ben her reklamdan aynı ödemeyi alıyorum. bugün ilk tıklamadan atıyorum 1 lira aldıysam gün boyu 1,03 0,97 arası geliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf ERGİŞİ

Yusuf ERGİŞİ

Google Diamond Product Expert
Yönetici
Geliştirici
Moderatör
SEO Uzmanı
Webmaster
Yazar ve Eleştirmen
10 Nis 2018
2,395
1,457
113
Ankara
adsenseturkiye.com.tr
@hasan kuru Merhaba,

Çok derin bir konu ile ilgili destek talep etmişsiniz :) TBM standart çalışan bir yapıda devam etmiyor. Birden fazla maddede kendiniz, aynı zamanda kısmen yanıtlamışsınız.

- Evet, elde edilen gelirin doğrudan %68'ini kullanıcılara ödüyor,
- Kaliteli reklamlar (ads.txt) kullananan yayıncılara, hiti yüksek olup değerli içeriklere yer veren platformlara, herkese hitap eden içeriklere sahip sitelere gibi düşünün,
- Evet xbank reklam verirken bir takım metrikleri göz önünde bulunduruyor. Örnek: Bu makalede olduğu gibi, geliştirilmiş TBM değerlerini belirleyebiliyor.
- Anahtar kelimeler kesinlikle çok önemlidir ki, dönüşüm sayısını arttırır. Genellikle reklamverenler otomatik teklif seçtiklerinde, akıllı teklif konusu devreye giriyor. Yani tüm işlemleri hem reklamveren, hem yayıncı adına robot sistemler takip ediyor. Bu nedenle anahtar kelime (SEO çalışması), hit, değerli envanter konuları oldukça önem arzediyor.

Bu konuda daha detaylı bilgi için, Hem Google Ads tarafını ve hemde TO ve TBM makalelerini incelemenizi öneriyorum.

Yine kafanıza takılan bir şey olursa, yanıt iletmeye çalışacağım.

İyi dileklerimle