Merhaba,
Geçersiz tıklama etkinliklerini farkettiğiniz IP adreslerini ve saat aralıklarını
sabotaj formu doldurarak göndermeniz gerekiyor ki sizden kaynaklı olmadığı net bir şekilde politikalar ekibinin bilgisi dahilinde olsun. Diğer türlü her ne kadar sistem farkedip geçersiz tıklama etkinliklerini siliyor olsa da bu durum süreklilik arzettiğinde sizden kaynaklı gibi değerlendirilerek hesabınız risk altına girebilir. Kontrolü tamamen yayıncılara bırakmış bu sistemi sürekli sizin denetiminiz altında tutmanız gerekiyor.
Geçersiz tıklamalarla ilgili endişenizi anlıyoruz. IP adresleri çeşitli kaynaklardan atanabileceği ve sonuç olarak geçerli tıklamalar engellenebileceği için,
yayıncıların verdiği IP adreslerini engelleyemiyoruz. IP adreslerini sizin yerinize engelleyemesek de, şüpheli IP adreslerinin sitenizi ziyaret etmesini doğrudan engelleyebileceğiniz çeşitli yollar vardır. Zaten siz bu yöntemleri biliyor ve gerekeni yapıyorsunuz
İçeriğini görüntülemek veya filtre listenize eklemek için bir reklamın hedefini ziyaret etmek isterseniz
Google Yayıncı Araç Çubuğu'ndan yararlanabilirsiniz. Bu uzantı sayesinde, web sayfalarında gösterilebilecek reklamları görüntüleyebilir, hesabınızda geçersiz tıklamalar oluşturulması konusunda endişelenmeden bu reklamları tıklayabilirsiniz, ancak Mayıs 2020 sonu yayıncı araç çubuğu da artık kullanılamayacak olup sistemden kaldırılacak şeklide bilgi aldım.
Üçüncü bir tarafın, bazen sizin bilginiz veya izniniz olmadan reklamlarınızla ilgili geçersiz etkinlik oluşturabileceğini biliyoruz. Bu iki şekilde yapılabilir:
- Manuel olarak: Söz konusu taraf, etkinliği bizzat oluşturur veya başkalarını bunu yapmaya teşvik eder.
- Otomatik olarak: Söz konusu taraf, tıklama robotu gibi bir tür otomatik işlem kullanır.
Bu tür etkinlikler izleyicinin reklamlara olan gerçek ilgisini yansıtmadığından, tespit sistemlerimizi sürekli olarak iyileştirip bu kalıpları belirler ve geçersiz olarak filtreleriz.
Google'ın geçersiz etkinlikleri nasıl önlediği hakkında daha fazla bilgi edinin.
Bununla birlikte, reklamlarıyla ilgili etkinliğin geçerliliğinden emin olmak nihai olarak yayıncının sorumluluğundadır. Bu nedenle,
geçersiz etkinliği önleme konulu ipuçlarımızı gözden geçirmenizi önemle tavsiye ederiz. Dilerseniz
sabotaj olaylarını bize bildirebilirsiniz.
Hesabınız geçersiz etkinlik nedeniyle devre dışı bırakıldıysa ve bunun sabotajdan kaynaklandığını düşünüyorsanız daha fazla bilgi edinmek için lütfen
devre dışı bırakılan hesaplarla ilgili sık sorulan sorular sayfamızı ziyaret edin.
Uzmanlarımız, reklamverenlerimizin ve sizin çıkarlarınızı korumak için Google reklamlarıyla ilgili
tıklamaları ve
gösterimleri dikkatli bir şekilde inceler. Bu amaçla hem otomatik sistemleri hem de gerçek kişi tarafından yapılan incelemeleri kullanarak, reklamverenlerin maliyetlerini veya yayıncıların kazançlarını yapay bir şekilde artırabilecek her türlü geçersiz trafiğe karşı tüm reklam tıklamalarını ve gösterimlerini analiz ederiz.
Google'ın özel teknolojisi, reklamverenlerin maliyetlerini veya yayıncıların kazançlarını yapay olarak artırabilecek bir kullanım kalıbına uyup uymadığını belirlemek üzere tıklamaları ve gösterimleri analiz eder. Sistemimiz, kullanıcıların normal kullanımıyla oluşturulan trafik ile reklamverenlerimiz açısından risk teşkil edebilecek trafiği birbirinden ayırt etmek için gelişmiş filtreler kullanır. Etik dışı davranan kullanıcılar, otomatik robotlar, otomatik trafik kaynakları ve reklamlarının tıklanmasını teşvik eden yayıncılar tarafından oluşturulan tıklama veya gösterimler bu tür etkinliklere örnek olarak verilebilir. Sistemimiz, geçersiz trafiğin çoğunu filtrelememizi sağlar ve reklamverenlerimiz söz konusu trafik için ücretlendirilmez. Daha fazla bilgi edinmek için şu sayfadaki Inside AdSense blog yayınına göz atın:
Yanlışlıkla yapılan tıklamaları önleyerek daha iyi bir mobil reklam deneyimi elde edin.
Otomatik sistemimize ek olarak, geçersiz trafiği tespit etmek için çalışan özel bir ekibimiz de bulunuyor. Bu ekip, geçersiz trafiği belirlemek amacıyla çok sayıda özel aracın yanı sıra kapsamlı deneyim takibi, kullanıcı davranışı izleme ve senaryo analizi tabanlı çeşitli yöntemlerden yararlanıyor. Geçersiz trafikle önceden önlem alarak mücadele etmek için
tespit mekanizmalarımızı sürekli geliştiriyoruz.
Hesabınızdaki geçersiz trafiği önlemek için, reklam uygulamanızın
program politikalarımıza uyduğundan ve güvenilir olmayan bir kaynaktan gelen trafik için ödeme yapmadığınızdan emin olun. Daha fazla bilgi almak için
AdSense politikaları: başlangıç kılavuzu başlıklı makaleyi inceleyebilirsiniz.
Bir üçüncü tarafın reklamlarınızla ilgili geçersiz trafik oluşturduğundan kuşkulanıyorsanız
geçersiz trafiği engellemeye yönelik ipuçlarımızı inceleyin, diyor.
İyi dileklerimle