Merhaba sevgili arkadaşlar
Reklam sunumunun sağlıklı bir şekilde yapılması için temel kriterler aşağıdaki gibidir:
1- Sürekli ilettiğimiz durum olan Organic Search (Organik trafik) ilk sırada olacak denilmişti ve siz öyle olduğunu zaten iletmişsiniz,
2- AdSense, sayfanızda bulunan
reklam birimlerinin sayısını saptar ve her bir reklam birimine otomatik olarak benzersiz reklamlar sunar. Sistem, son derece hedefli reklamların bulunduğu sayfalar için optimize edilmiştir. Bu nedenle, reklamları bazen yalnızca ilk reklam biriminde görebilirsiniz. Reklam envanterimiz veya sayfanızın içeriği değiştikçe, sayfanızda daha fazla reklam görmeye başlayabilirsiniz.
Reklamlar yalnızca tek bir reklam biriminde görüntülediğinde, diğer reklam birimleri, şeffaf kutular halinde gösterilir veya yedek reklamı ya da reklam kodlarında tanımlanan rengi görüntüler. Yedek içerik görüntüleyebilmesi için, her bir reklam kodu örneğinde, URL veya rengin belirtilmiş olması gerektiğini lütfen unutmayın.
3-
Reklam yerleşimi politikalarına ters düşen bir durum oluştuğunda (politika ihlali) reklam sunumu yapılmaz.
Özetle; Bahse konu kriterlerin tamamı yerine getirilmiş ise, farklı lokasyonlardan arkadaşlarınıza ricada bulunun, reklam sunumunuzun olup olmadığını kontrol edin. Örn.
@snm95 in sitesini incelediğimde (silmiş tekrar yüklemiş) henüz organik trafik, indexleme, analiz durumları için çok erken olup, otomatik reklam birimleri mobilde aktif görünüyor. Bu bir süreçtir. Tohumu attığınızda günlük su vermiş olsanız da, bir olgunlaşma sürecine tabiisiniz. Reklamlarınızın sitenize göre (içeriklere göre), kullanıcıların ilgi alanlarına göre, coğrafi konuma göre... hazırlanıp sunulması ilk etapta evet zaman alacaktır. Çok hassas incelemelerden geçiyoruz, geçiyorsunuz. En küçük bir politika ihlali (mesela yukarıdada belirttiğim gibi; bu bir reklam yerleşimi politikasına ters düşen durum olabilir) reklam sunumu yapılmıyor. Tek kriter değil, lütfen tüm kriterleri göz önünde bulundurun. Kim istemez kaliteli içerikler sunan bir platformda, reklamlarının hedeflerine ulaşmasını, değil mi?. Reklamverenler ve yayıncılar arasındaki bu bağı, çok profesyonel bir şekilde ele alan akıllı sistemler gündemde olup, Ağustos ayı itibarı ile de ads.txt kodu bulunmayan yayıncılar reklam sunumu sorunu yaşayacaklar. Her gün kendini yenileyen sisteme karşı, sizler/bizler de kendimizi yenileyerek ayakta kalacağız.
Reklam yerleşimi, reklam tipleri, trafik kaynaklarınız, politikalar, sayfa yapınız, kodlama türünüz, içerikleriniz gibi gibi gibi.. herşeyi oturup sakin bir kafayla ele almanızı ve değerlendirmenizi rica ediyorum.
Yine sonuç alamazsanız lütfen bilgi iletin, ilgili birimle durumunuzu tartışalım. Ama genelde sizin durumunuzda olan kullanıcıların durumlarını ilettiğimde, politika ilgili sorun olduğunu iletiyorlar, bilginiz olsun
Sevgiler