pub-6531108712246995
yayıncı kimligim bu
web sitemde bu
Xyz bilgi, teknoloji, bilim,gündem gibi konularda yazı paylaşan güncel blog sitesidir.
xyzbilgii.blogspot.com
Merhaba
@1245m1245 ,
Sitenizi inceledim, ancak iç acıcı size ait özgün içerikler göremedim. Bu durumu ben göremiyorsam, Google Bot (Adsense tarayıcısı) noktasına kadar tarama yapar ve karşılaştırır. Aşağıdaki neticelerden bir tanesini gördüğünde bir müddet sorunun giderilmesi için bir çaba var mı şeklinde bekler. Herhangi bir işlem yapılmıyor ve kopya içeriklerle devam ediliyorsa, reklam sunumunu durdurur. Bunu yapan düşünen (intelligent) akıllı makina ve yazılımlardır. Birçok metrikler karşılaştırılarak yapılan bu filtre ile aşağıdaki unsurlara da bakıyor:
- Kopya içerikler
- Telif hakkıyla korunan metaryaller ve içerikler
- Tekrarlayan içerikler
- İçerikten çok görsele yer verilen sayfalar
- Politikalara aykırı davranış sergileyen sayfa yada içerikler
- Açılır menüler, popup ekranlar
- Organik olmayan, yapay elde edilmiş trafik (sosyal medya, doğrudan, ref vs. gibi)
Benim ilk gördüğümse:
- Ekte ekran görüntülerini paylaştığım kopya içerikler
- Sitenizin tasarımı
- İçeriklerinizin yetersizliği ve özgün olmadığı gibi.
Lütfen aşağıdaki kriterleri tam olarak tek tek inceleyerek, sitenizin kullanıcılara değer katmasını, tamamen özgün olmasını, tasarımınızda kullanıcıların aradıklarını rahat bulabilecekleri yapıyı gözden geçirmeniz rica olunur.
AdSense için uygunluk koşulları:
Adsense için başvuru yapmadan önce, sitenizin hazır olup olmadığını
bu makaleyi inceleyerek kontrol edebilirsiniz. Sitenizde bulunan içeriklerin
AdSense Program Politikalarına uygun olması gerektiğini de bilmenizi istiyorum.
Yukarıdaki iki makaleyi inceledikten sonra, bilmeniz gerekenler:
- URL adresinize www olmadan ulaşılabiliyor ise,
- İçerik olarak zengin ve tamamen özgün, benzersiz, kullanıcılara değer katan içeriklerse,
- Gezinmesi kolay ve kullanıcıların aradığını rahatlıkla bulabileceği bir yapıda tasarıma sahip iseniz,
Web yöneticisi kalite yönergelerine uygun bir tarzda devam ediyorsanız,
- Daha evvel AdSense ile ilgili
politika ihlali yaşamamış bir URL adresi ile başvuru yapmamışsanız,
-
Şartlar ve Koşullara başvurunuz uygunsa,
- Başvuru yaptığınızda
Otomatik reklam kodunuzu, reklam sunumu yapmak istediğiniz her sayfanın
<head> etiketi arasına doğru bir şekilde yerleştirmiş iseniz,
- URL yaşının en az 2 ayını doldurmuş ise (site.com gibi URL adresleri için), site.blogspot.com.tr gibi uzantılar için ise bu durum 6 aydır,
- Kopya, tekrarlayan içerik, yapım aşamasında,
404 hatası, telif hakkı gibi unsurlara yer vermemişseniz,
-
Açılır menü kullanmıyorsanız (
reklam yerleşimi politikalarına göre uygun değildir), Pop-up
açılır pencereler yoksa,
- Başvuru aşamasında ve başvurunuz devam ederken,
Farklı reklamveren şirketlere ait doğrulama kodları yada reklamlara yer vermemişseniz,
- Siteniz kodlarında belirli periyotlarda sayfa yenileyen kodlar mevcut değilse,
- Mobil platform testlerini başarı ile geçmişse (
Google search console ile test edebilirsiniz),
- Siteniz, sürdürülebilir bir yapıya sahip ise ve sürekli güncelliyorsanız,
- Sitenizi ziyaret etmeleri için kullanıcılara geçerli bir neden sunuyorsanız,
-
Telif hakkıyla korunan içerik yada metaryaller bulundurmuyorsanız,
- Kopya yada tekrarlayan içerikler yok ise,
- Derleme, toplama bir yapıya sahip değilseniz,
- Yapım aşamasında, hazırlık aşamasında, yakında.. gibi sayfalarınız yok ise,
- Kırık link (çalışmayan URL), kırık yönlendirme yada 404 hataları yok ise,
- Yönlendirme yaptığınız siteler dahil, politikalara uygunsa (zira siz kullanıcıyı yönlendirmiş oluyorsunuz)
- Siteniz kodları ile programlanmış, belli bir zaman içinde sayfanız/sayfalarınız kendini yenilemiyor ise,
- Başvuru aşamasında iken, başka bir kullanıcının yayıncı kimliği yada adsense ile ilgili doğrulama kodları yok ise,
- Sayfalarınıza yerleştirdiğiniz reklam kodlarının aynısı, mükerrer olarak eklenmemişse,
- Sitenizde içerikten fazla görsel yok ise,
-
Organik trafiğinizin iyi durumdaysa, (
Google analytics - Edinme - Tüm trafik - kaynak aracı sekmesinde Google / Organic ilk sırada olmalıdır)
onay almamanız için bir neden yoktur. AdSense verilerini Analytics'te göremiyorsanız
bu makaleyi inceleyin.
Google Bot (Adsense tarayıcısı) sitenizi belirli belirsiz zamanlarda ziyaret eder ve sürekli raporlar. Olumsuz gördüğü konuları düzeltmeniz için size zaman tanır. Bu süreç bazen bir hafta ile sonuçlanırken, bazen de bir veya bir buçuk ayı bulduğu olmaktadır. Bir buçuk ay sonuna kadar, olumlu yada olumsuz herhangi bir geri dönüş almaz iseniz, lütfen bizimle tekrar iletişime geçin.
Bu gereksinimleri yerine getirdikten sonra, başvuru öncesi bize bilgi iletmeniz dahilinde tekrar değerlendirme yapar ve sizi yönlendiririz.
AdSense politika değişikliği günlüğü
Google, AdSense politikalarında ve kısıtlamalarındaki güncellemeleri bu değişiklik günlüğünde duyurur. Yayıncıların politikalarda yapılan değişiklikleri yakından takip etmeleri ve her zaman politikalara uymaları gerekir.
İçerik politikalarımızı basitleştirme ve standart hâle getirme (Eylül 2019)
Eylül 2019'da yayıncı ürünlerimiz genelindeki (AdSense, AdMob ve Ad Manager) içerik politikalarımızdan bazılarına değişiklikler getiriyoruz.
Google'ın gelecekte AdSense politikaları ve kısıtlamalarıyla ilgili güncellemeleri bu değişiklik günlüğünde duyuracağını hatırlatmak isteriz. Yayıncıların politikalarda yapılan değişiklikleri yakından takip etmeleri ve her zaman politikalara uymaları gerekir.
Bu değişiklikleri neden yapıyoruz?
Yayıncıların en çok ilettiği isteklerden biri, politikalarımızı basitleştirmemiz ve sadeleştirmemiz yönünde. Çoğunuzun birden fazla yayıncı ürünümüzü kullandığınızı biliyoruz ve hangi ürünleri kullandığınıza bağlı olmaksızın, politikalarımızla nasıl etkileşim kuracağınızı ve bu politikaların sizi nasıl etkilediğini anlamanın net ve kolay bir yolunu sağlamak istiyoruz.
Şunlarla karşılaşabilirsiniz:
- Hiçbir yayıncı ürünümüzde para kazandırmadığımız içerik türlerini genel hatlarıyla belirleyen Google Yayıncı Politikaları. Örnek olarak: Yasalara Aykırı İçerik, Çocuk Cinsel İstismarı ve Pedofili İçeren Materyaller, Müstehcen İçerik, Ailelere Uygun İçeriklerde Yetişkin Temaları, Fikri Mülkiyet İstismarı, Nesli Tükenmekte Olan Türler, Tehlikeli veya Hakaret Barındıran İçerik, Dürüst Olmayan Davranışlara İmkan Verme, Gerçeği Yansıtmayan İçerik, Kötü amaçlı veya İstenmeyen Yazılımlar ve Anlaşmalı (Mail-Order) Evlilik.
- Kısıtlı reklam kaynakları alacak içerik türlerini genel hatlarıyla belirleyen Google Yayıncı Kısıtlamaları. Örnek olarak: Cinsel İçerik, Şok Edici İçerik, Patlayıcılar, Ateşli Silahlar, Ateşli Silah Parçaları ve İlgili Ürünler, Diğer Silahlar, Tütün, Keyif Verici Maddeler, Alkol Satışı ve Kötüye Kullanımı, Çevrimiçi Kumar, Reçeteyle Satılan İlaçlar ve Onaylanmamış Farmasötik Ürünler ve Besin Takviyeleri. Google Ads (eski adıyla AdWords) kısıtlanmış olan bu içeriklerden herhangi biri üzerinde yayın yapmamaya devam edecektir; yalnızca diğer reklam ürünlerinden veya yayıncılar ile reklamverenler arasındaki doğrudan anlaşmaları kullanarak reklam alacaktır.
- Kullanmayı seçtiğiniz ürünlerden bağımsız olarak, yayıncı ürünlerimiz genelinde uyumluluk, basitlik getirmek, tutarlılık ve anlama kolaylığı.
AdSense yayıncısı olarak sizin için anlamı
Google Yayıncı Kısıtlamaları kapsamına giren içeriklerden para kazanmak artık bir politika ihlali olmayacak, bunun yerine, uygun olduğunda her bir reklam ürünündeki tercihlere ve/veya reklamverenin bireysel tercihlerine bağlı olarak bu tür içeriklerde reklam yayınlamayı kısıtlayacağız. Bazı durumlarda bu, envanterinizde hiçbir reklam kaynağının teklif vermemesi veya kısıtlanmış içeriklerde reklam görüntülenmemesi anlamına gelecek. Yani, Google Yayıncı Kısıtlamaları kapsamındaki içeriklerden para kazanmayı tercih edebilirsiniz ancak bu durumda kısıtlanmış içerik türlerinde kısıtlanmamış diğer türlerde aldığınızdan daha az reklam alma ihtimaliniz yüksek olacak.
Google Yayıncı Politikaları kapsamındaki içeriklerden para kazanılmasına izin verilmez ve bu içeriklere reklam yerleştirmemeniz gerekir. Politikaları ihlal eden içerikten para kazanmaya çalışırsanız hesabınız askıya alınabilir veya feshedilebilir.
Lütfen bu politikaların ve kısıtlamaların Google yayıncı ürünleri kullanımınızı kontrol eden diğer politikalara ek olarak geçerli olduğunu unutmayın.
Yapmanız gerekenler
Şu an için hiçbir şey yapmanıza gerek yok. Yardım Merkezi ve Politika Merkezi, 2019 Eylül tarihinde politikaların ve kısıtlamaların tam dökümü ile yürürlüğe girmesiyle güncellenecektir. Bu zaman geldiğinde lütfen güncellenen politikaları ve kısıtlamaları inceleyin ve içeriklerinizin uyumlu olduğundan emin olun.
(Yayınlanma tarihi: Ağustos 2019)