Her zaman içerik üretiyorum zaten belli oranla ilerliyorum
Analtycs verilerim normal son 2 haftadır aynı
Google console a göre googledan gelen hit 1000 kişi azalmış geçen haftaya göre
dolar euro kur yüzünden artış olmuş olabilir bgbg de ama 2 katına cıkması beni korkutuyor
başka sitelere danıştım oranları 1.25 cıvarında hepsinin
Merhaba,
@Bayram Şenakar çok teşekkürler
Bilindiği gibi 3 Kasım 2020 tarihinden itibaren Vinyet reklamlarla ilgili bir gelişme oldu. Vinyet reklamlar artık daha fazla ekran boyutunu desteklemektedir. Vinyet reklamlar, etkinleştirildiği sitelerde masaüstü bilgisayar monitörleri gibi daha geniş ekranlarda da gösterilmeye başlayacak. Yaptığımız denemelerde, vinyet reklamların geniş ekranlarda iyi performans gösterdiğini gördük.
Masaüstünde vinyet reklamların gösterilmesini istemezseniz Otomatik reklam ayarlarınızdan yeni
"Geniş ekran" denetimini kullanarak bu seçeneği devre dışı bırakabilirsiniz. Geniş ekranlar için vinyet reklamların ancak 3 Kasım 2020'den sonra yayınlanmaya başlayabileceğini unutmayın.
Vinyet reklamların sitenizde nasıl bir performans sergilediğini görmek için
Otomatik reklamları ayarlayın ve
vinyet reklamları açın, deniliyor.
Sizin açık mı? Açıksa eğer bu durumda etkilemiş olabilir ve iyi bir gelişmedir. Politikalara uygun olarak sürecin devam ettiğini kontrol etmişseniz ve bir hata görmüyorsanız (geçersiz trafik, geçersiz etkinlik vb) sorun yaşamazsınız.
Diğer türlü uzman arkadaşlarımızın da ilettiği gibi, reklam verenlerin genel olarak küresel bir hareket tarzı vardır. Mesela yaz döneminde bir çok kişi tatile çıkıyorsa, bir çok ürünü görerek alırlar. Kış döneminde ise internetle haşır neşir olduklarından digital dünya ile haşır neşir olurlar. Reklamverenlerin bir çoğu bu durumu takip edip değerlendirme yaptığından, bazı dönemlerde gelir artarken dikkat ederseniz bazı dönemlerde ciddi derecede düşüşler görülmektedir. Arzın düşük olduğu dönemlerde talep fazla ise reklam fiyatları ve maliyetler yayıncılara pozitif yönde yansıyor, tam tersi olduğunda ise BGBM düşük olduğundan gelir daha az yansıyor. Borsa gibi düşünebiliriz.
Aktif görünebilirlik (EG) ten tutun, içerik kalitenize kadar bu durum değişkenlik gösterir. Reklam verenler; Kaliteli ve pahalı reklamlarını kaliteli içerik üreten ve organik trafik olarak iyi durumda olan sitelerde görmek istediklerinden, trafik durumunuza ve içeriklerinize göre de kazancınız değişmektedir.
O kadar çok analiz ve metriklerden geçiyor ki bu konu, burada bir kaç satır makale ile anlatmam çok zaman alacağından size sadece özet bilgi geçtim.
Kolaylıklar dilerim.