TBM düşüklüğü ve Tıklanma Oranı

Benim Kitabım - İstediğin yaşam şekli için

Eyüp B.

Üye
Üye
11 Eki 2018
2
2
0
Merhabalar,

TBM düşüklüğü teklif ve sektöre göre değiştiğini bilmekteyim.

Google'un bahsettiği gibi yılın her çeyreğinin başında kazançlar düşermiş Ekim ayı 4. çeyrek başlangıcı olduğunu düşünrsek TBM düşüklüğü bundan dolayı mıdır?

Eylül ayı yılın en rekor kazancı ile geçti. Fakat Ekim ayı ilk gününden itibaren %50'den fazla düşüş yaşıyorum.

Ve site yerleşimi hakkında detaylı bir destek rica edeceğim. En iyi kazanç site üstü reklamı geliyor. Başka nasıl bir tıklama arttırabilirim diye düşünmekteyim.

İnceleyip yardımcı olmak isteyen arkadaşlara link göndereceğim.

iyi çalışmalar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf ERGİŞİ

Yusuf ERGİŞİ

Google Diamond Product Expert
Yönetici
Geliştirici
Moderatör
SEO Uzmanı
Webmaster
Yazar ve Eleştirmen
10 Nis 2018
2,395
1,457
113
Ankara
adsenseturkiye.com.tr
Merhabalar,

TBM düşüklüğü teklif ve sektöre göre değiştiğini bilmekteyim.

Google'un bahsettiği gibi yılın her çeyreğinin başında kazançlar düşermiş Ekim ayı 4. çeyrek başlangıcı olduğunu düşünrsek TBM düşüklüğü bundan dolayı mıdır?

Eylül ayı yılın en rekor kazancı ile geçti. Fakat Ekim ayı ilk gününden itibaren %50'den fazla düşüş yaşıyorum.

Ve site yerleşimi hakkında detaylı bir destek rica edeceğim. En iyi kazanç site üstü reklamı geliyor. Başka nasıl bir tıklama arttırabilirim diye düşünmekteyim.

İnceleyip yardımcı olmak isteyen arkadaşlara link göndereceğim.

iyi çalışmalar.

@Eyüp B. Merhabalar,

Bilindiği gibi TBM ile ilgili bilgiler konusunda güzel bir makale mevcut. Muhtemelen incelemişsinizdir ama yine de paylaşmak istedim. Makalenin hemen sağındaki sekmelerde size ışık tutacaktır (Kazançlarda düşüşlere ilişkin sorunları giderme, Sayfa görüntülemeleri düşük vb). Dönemsel düşüşler ile ilgili sorunuza gelince ise, ilk çeyrek, son çeyrek olarak düşünmeyin, tamamen arz ve talep olayı şeklinde değerlendirin. Reklamverenler ne kadar çoksa reklam sunum oranı o oranda artar. Bunu şöyle açıklayabiliriz. Yaz döneminde hareketlilik olduğundan reklamveren fazla olabilir, kış döneminde bir durağanlık olduğundan reklamveren daha azdır gibi gibi. Bu tam tersi de olabilir. Yaz aylarında reklama ihtiyaç duymayan kesim, kış dönemi satışlarını arttırmak için reklam verme eğilimine girebilirler. Kısaca dönemsellik tezi bu durumda da kendi kendini çürütüyor. Sizin yapmanız gereken organik trafiğinizi arttıracak faaliyetlerde bulunmak ve özgün içeriklerle neredeyse günlük içerik girmek. Google içerik sever :) Sürekli Google bot (örümcek) belirli belirsiz zamanlarda sitenizi tarıyor ve rapor ediyor.

Reklam boyutlarına ilişkin kılavuz en iyi kazaçla ilgili sorunuza cevap olacaktır. 300x600 ve 300x250 boyutlarda esnek reklamlara önem verin. Bunu yaparken reklam yerleşimi politikalarını göz önünde bulundurmanız menfaatinize olacaktır.

Politikalara uygun bol kazançlar dilerim. :)
 

Eyüp B.

Üye
Üye
11 Eki 2018
2
2
0
Merhaba,

ben hassas kategorilerde sadece 3 kategoriyi aktif bıraktım spor ve sağlık sitesiyiz.

Kilo Verme 4,2% 3,8%

Kozmetik Prosedürler ve Vücut Modifikasyonu 2,8% 2,0%

İlaçlar ve Besin Takviyeleri 8,9% 6,0%

bunlar haricindekileri engelledim. Sizce kaldırmam da fayda olur mu? yoksa böyle kalsın mı..
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf ERGİŞİ

Yusuf ERGİŞİ

Google Diamond Product Expert
Yönetici
Geliştirici
Moderatör
SEO Uzmanı
Webmaster
Yazar ve Eleştirmen
10 Nis 2018
2,395
1,457
113
Ankara
adsenseturkiye.com.tr
Merhaba,

ben hassas kategorilerde sadece 3 kategoriyi aktif bıraktım spor ve sağlık sitesiyiz.

Kilo Verme 4,2% 3,8%

Kozmetik Prosedürler ve Vücut Modifikasyonu 2,8% 2,0%

İlaçlar ve Besin Takviyeleri 8,9% 6,0%

bunlar haricindekileri engelledim. Sizce kaldırmam da fayda olur mu? yoksa böyle kalsın mı..

Tekrar selam :)

Herhangi bir reklamın engellenmesi, reklamveren tekliflerinin açık artırmanın dışında kalmasına yol açarak reklam alanınız için rekabeti azaltır. Bu durumun, potansiyel kazancınızı düşüreceğini unutmayın. Yalnızca kullanıcılarınız için uygun olmadığını düşündüğünüz reklamları engellemenizi öneririz, deniliyor.

Üç tür hassas kategori vardır: Standart, Kısıtlamalı ve Geliştirme aşamasında.
"Hassas kategoriler" sayfanızda, bulunduğunuz ülkeye bağlı olarak aşağıda listelenen kategorilerin tümünü göremeyebilirsiniz. Örneğin, bulunduğunuz ülkede kumara izin verilmiyorsa "Kumar" kısıtlamalı hassas kategorisi kullanılamaz.

Detaylı bilgi için lütfen bu makaleye göz atın. Şu durumda sağlık ile ilgili sitenizde gerekli tüm izinleri vererek reklam inceleme merkezinden reklamları takip ederek, uygunsuz olanları tek tek engellemeniz daha doğru olacaktır. Reklam inceleme merkezini etkinleştirmek için lütfen bu makaleyi inceleyiniz. Reklam inceleme merkezinde işlemleri nasıl yapacağınız hususunda da bu makale ilaç gibidir :) Özetle tümüne izin verin, tek tek günlük kontrol edip engelleyerek temizleyin :) Aksi taktirde kazançlarınızda benzer kayıplar yaşayacaksınız.

Sağlıcakla kalınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eyüp B.